Велосипедні каретки і їх типи. Які кращі?

Велосипедні каретки і їх типи. Які кращі?

Автор: Вело Каталог Дата: 16/04/2020 Переглядів: 553

Найчастіше вибираючи нову каретку, люди стикаються з проблемою, яка ж каретка необхідна, якою вона повинна бути довжини і типу. На ці питання ми постараємося відповісти в нашій статті, і почати слід з визначення слова «каретка».

Каретка (bottom bracket), являє собою підшипниковий вузол, що забезпечує обертання шатунів з педалями і провідними зірками щодо рами велосипеда. Призначення кареточного вузла - передавати крутний момент від педалей до колеса велосипеда з мінімальними втратами.

Розташована каретка в нижній частині рами за переднім колесом. Таке розташування призводить до того, що кареточний вузол постійно закидає брудом і водою, тому надійний захист підшипників каретки - це гарантія її довгої служби.

Щоб підібрати каретку для Вашого велосипеда, для початку необхідно розібратися, якими вони бувають. Всі каретки можна розділити на дві великі групи:

Відкриті. Каретки цієї групи представляють собою кареточний вал з набором підшипників, притискають чашками і вкручують в кареточну трубу рами велосипеда. Їхній головний недолік, як би парадоксально це не звучало, - це їхня відкритість. Бруд, волога та інший дорожнє сміття швидко засмічують каретку, тому її доводиться часто перебирати і чистити. Однак акуратному господареві вона може служити вірою і правдою довгі роки, досить тільки один раз правильно підібрати каретку для велосипеда.

Велосипедна каретка відкритого типу
Закриті. Або, так звані, - картріджні. Каретки цієї групи представляють собою нерозбірний, цілісний корпус з підшипниками і кареточним валом, який вкручується в кареточну трубу рами велосипеда. Ця конструкція дозволяє уникати попадання вологи, бруду або піску і повністю виключає перекіс підшипників. Але все таки є у закритих кареток один великий недолік - каретка відразу ж після потрапляння всередину картриджа води або бруду стане несправною. Причина - неможливість розбирання картриджа, як було написано вище - це цілісна деталь.

Велосипедна каретка закртитого типу

Також, щоб підібрати каретку для велосипеда, необхідно знати її розмір. Кареточний стакан буває наступних розмірів: 68мм (найбільш поширений), 73мм (тип BSA, використовується в ряді гірські велосипеди), 83 мм (для екстремальних дисциплін, наприклад, фрірайд) і 70мм, який є італійським типом і відрізняється від перерахованих вище різьбленням, використовувався на радянських шосейних велосипедах і в наш час представлений виробником Campagnolo. Довжина валу каретки зустрічається в таких розмірах - 110 мм, 113мм, 118.5мм, 122.5мм і 127.5мм. Вал каретки - це власне вісь каретки.

З усієї цієї інформації можна зробити висновок: вибираючи довжину осі каретки, орієнтуйтеся на довжину кареточної труби рами вашого велосипеда, тип системи і кількість зірок на ній.

На даний момент існують такі типи з'єднань кареток і шатунів:

Під квадрат (SQR)
Octalink
Стандарт ISIS Drive
HOLLOWTECH II
GXP
Howitzer

Типи зєднань кареток з шатунами

На радянських велосипедах і велосипедах українського виробництва використовується з'єднання вала каретки з шатунами за допомогою клинка (шпонки). Але конструкція ця ненадійна і має властивість розбовтуватися, якщо перед першою поїздкою шпонку НЕ загвинтили, як слід. Незважаючи на це, є у неї і перевага - вона знімається досить легко, зняття шатунів без спеціальних знімачів.

Просунуті гірські і шосейні велосипеди пішли далі. В даний час на них використовують 2 типи з'єднань: ISIS Drive і Shimano OctaLink (закрита каретка з шліцьовим з'єднанням і круглим валом).

Важливе зауваження - ISIS більше, ніж інші типи, підходить для агресивного використання, а квадрат виграє в ціновій політиці.

Тепер, уважно прочитавши цю статтю, можете вирушати в магазин і вражати консультантів своєю обізнаністю!

Теги: вело каретка як вибрати

Повязані товари

Повязані статті